................................."Wybierz sobie pracę, którą lubisz,
...................a przez całe życie nie będziesz musiał pracować".

Jak zrobić szybką analizę problemów organizacji?

W czasach, gdy rozmowa kwalifikacyjna jest momentem na poznanie się obu stron oraz wspólne podjęcie decyzji, czy spełniamy nawzajem swoje wymagania, warto przygotować się do niej solidnie. Może posłużyć do tego lista kontrolna i 4 kategorie pytań bez względu na to, jak duża jest to firma:

LUDZIE: Jaką mają rotację kadr? Jacy ludzie tam pracują? Czy są zadowoleni ze swojej pracy? W jaki sposób obsadzane są najwyższe stanowiska?

ROZWÓJ: Czy zachęca się tam ludzi do dalszego kształcenia się i rozwoju? Czy pomaga się im pokryć koszty?

INFORMACJE: Jak wygląda wymiana informacji wewnątrz tej instytucji?

PROBLEMY: Czy jest jakiś problem (przysłowiowa "bomba z opóźnionym zapłonem"), która może zniszczyć tę organizację?



źródło: Richard Nelson Bolles, "SPADOCHRON. Praktyczny podręcznik dla osób planujących karierę, szukających pracy i zmieniających zawód".